Kad akys būtų sveikos

paskelbta: Joga ir Sveikata | 0

Senuosiuose jogų raštuose dažnai minima, kad akys yra sensorinis organas, kuris nesunkiai atlieka savo funkciją, o tai, ką matome, yra tinklainės priimamo vaizdo interpretacija smegenyse. Kai žmogus patiria didelę įtampą, pavyzdžiui, didelio išgąsčio ar šoko metu, reikia ypatingų pastangų, jog žmogus galėtų ką nors pamatyti. Taip būna todėl, kad tokiais atvejais paveikiamas regėjimas. Taigi akivaizdu, kad regėjimas susijęs su smegenų veikla.

            Pasak jogų, žmogus turi dvejopas akis: išorines ir vidines. Išorinės akys regi išorėje esantį pasaulį, o vidinės akys žvelgia į vidines žmogaus gelmes ir padeda suprasti neregimų jėgų veikimą. Vidinės akys dar kitaip vadinamos „trečiąja akimi“.

            Kad išorinės akys (kai jos normaliai funkcionuoja) matytų,nereikia didelių pastangų. Jų priimamas vaizdas perduodamas į vizualųjį smegenų centrą, kuris yra užpakalinėje kaukolės dalyje. Regėjimą lemia penki faktoriai:

1) regimasis objektas

2) regėjimo organas

3) regėjimo organo sensorinė funkcija

4) proto interpretacija

5) vidinis stebėtojas.

Protas gali įsivaizduoti jau matytus objektus, tačiau be akių pagalbos pirmą kartą jis negali jų pamatyti.

            Trečioji akis yra tarp antakių (ajna chakra). Daugelio žmonių ji uždara, tačiau pasitelkus valios jėgą ir praktikuojant jogą, šią akį galima atverti ir tobulinti. Vidinių akių funkcija – regėti neregimus dalykus, t.y. gamtos jėgų veiksmus ir pasekmes. Tik vidinės akys gali mums padėti sužinoti kokio nors daikto, veiksmo ar minties esmę. Atsivėrus trečiajai akiai atsiranda intuicija – nepaprastai naudingas gebėjimas, padedantis žmogui tobulėti visuose lygmenyse: fiziniame, mentaliniame ir dvasiniame.

            Kaip buvo minėta anksčiau , į išorinį pasaulį nukreiptas regėjimas yra kompleksinis procesas, reikalaujantis geros koordinacijos. Jogų eksperimentai įrodė, kad visiškas atsipalaidavimas, kai akys užmerktos, labai ramina protą ir įtemptas akis. Bet kas gali tuo įsitikinti – tereikia pavargus akims užsimerkti ir atsipalaiduoti.  Tada akys pailsės ir matysite geriau.

            Hatha joga teigia, jog akys gali blogai matyti dėl trijų priežasčių:

1)    Kai jos naudojamos netinkamai

2)    Kai jos naudojamos apskritai arba

3)    Kai jos naudojamos per daug

Kai akys naudojamos netinkamai

            Pastebėta, kad žmonės nekreipia dėmesio į tai, kaip jie skaito ar rašo. Nedaugelis žino, koks turi būti atstumas tarp akių ir skaitomos knygos ar kompiuterio ekrano. Be to, skaitydami jie nė karto neužsimerkia. Taip skaitant akys pavargsta, žmogui prasideda migrena.  Skaitant po kiekvienos eilutės reikia užsimerkti, o žiūrint į tolį akimis judėti nuo vieno taško prie kito.

Atstumas tarp ekrano ir akių

Skaitant atstumas tarp akių ir knygos turi būti toks, kad raides matytumėte be pastangų. Jauniems žmonėms normalus atstumas yra nuo 25 iki 30 centimetrų, vyresniems – 60-70 centimetrų. Dirbant prie kompiuterio, atstumas tarp akių ir vaizduoklio, priklauso nuo vaizduoklio įstrižainės. Jei įstrižainės skersmuo 15 colių, atstumas tarp ekrano ir akių turi būti ne mažesnis kaip 60-70 centimetrų. Kuo didesnis ekranas, tuo didesnis ir atstumas. 

Užsimerkite

Užsimerkimo nereikia painioti su mirkčiojimu. Užsimerkiant viršutinis vokas lengvai nusileidžia ir pakyla – toks judesys atpalaiduoja, o mirkčiojant viršutinis vokas tik prisiliečia prie apatinio voko – toks judesys vargina. Jei atsikratysite šių dviejų įpročių, galėsite skaityti valandų valandas nejausdami nė menkiausio nepatogumo.

            Taip pat pastebėta, kad kai kurie žmonės įpratę netinkamai rašyti. Rašydami jie stengiasi perskaityti tai, kad parašyta – taip elgiantis akys naudojamos netinkamai, ir žmogus labai greitai pavargsta. Rašant reikia tik sekti rašiklio judesį. Kad atsikratytumėte įpročio skaityti tai, ką parašėte, uždenkite parašytą tekstą popieriaus lapu.

             Kitas netikęs įprotis – spoksoti į ką nors sąmoningai ar nesąmoningai nė karto neužsimerkiant ir net nepajudinant akių. Žiūrint į ką nors reikia lengvai akimis judėti ir, kad per daug neįsitemptume, kartkartėmis užsimerkti.

Kai akys nenaudojamos

            Iš patirties žinote, kad praleidus kurį laiką tamsiame kambaryje akys tampa labai jautrios šviesai. Pastebėta, kad labai daug žmonių nenaudoja savo akių tinkamai. Jie taip elgiasi dėl aplaidumo ar nežinojimo. Atpalaidavus protą ir akis, akys vėl galės normaliai funkcionuoti.

Kai akys naudojamos per daug

            Skaitydami ar dirbdami prie kompiuterio  ilgai be pertraukos labai varginate savo akis. Kai kurie žmonės po tokio skaitymo žiūrėdami į toli esantį daiktą negali iškart aiškiai jo matyti. Tokiu atveju reikia plačiai atsimerkti ir prisitaikyti, kad aiškiai matytum daiktą. Toks skaitymas yra viena iš trumparegystės priežasčių. Pernelyg ilgai žiūrėdami į kokį nors arti ar toli esantį daiktą ir neatsipalaiduodami, neužsimerkdami labai varginate savo akis.

Kaip pagerinti regėjimą?

Regėjimui stiprinti yra sukurti specialūs akių pratimai, taip pat, įvairios taisyklės, išvardintos aukščiau: ko galima ir ko negalima daryti, norint pagerinti regėjimą. Dirbantiems kompiuteriu siūlome nemokamai atsisiųsti programą, skirtą priminti jums apie pertraukėles, kurias turėtumėt daryti, dirbdami prie kompiuterio. Programą parsisiųskite iš čia – http://www.rebuildyourvision.com/vision_defense_free_download.html

Taip pat siūlome pasižiūrėti paprasčiausius akių pratimus, kuriuos atlikdami kiekvieną dieną, neabejotinai sustiprinsite savo regėjimą.

Parašykite atsakymą