Kaip išvengti jogos traumų?

paskelbta: Joga ir Sveikata | 0

Visi skleidžiami gandai apie jogos naudą yra tik laiko klausimas, kol anksčiau ar vėliau pradedama kalbėti ir apie potencialius pavojus. Žurnalai „Time“ ir New York Times rašo, jog daktarai dabar pastebi daugiau su joga susijusių traumų nei bet kada anksčiau. Taip yra dėl didėjančio jogos populiarumo. Vis dėlto, yra atsargumo priemonės, kurias reikėtų žinoti, norint užsitikrinti, jog nepatirsite jokių traumų, kurios jus atgrasins nuo tikrojo Jogos malonumo.

1. Susiraskite kvalifikuotą mokytoją

Anksčiau jogos mokytojai intensyviai mokydavosi ištisus metus su  jogos guru. Tai yra tobulas pavyzdys, tačiau šiais laikais jau nebėra realu kiekvienam mokytojui mokytis tokiu būdu.  Norint standartizuoti kvalifikacijas JAV Jogos Sąjunga nustatė gaires 200 ir 500 valandų trukmės jogos mokymosi programoms Jogos mokytojams.. Įsitikinkite, kad jūsų mokytojas, kurio kursus lankysite, yra įgijęs bent jau minimalų tų treniruočių valandų skaičių. Tai labai sumažins tikimybę jums susitraumuoti, dėl to, kad mokytojas jums liepia kažką daryti, kai jūs dar nesate tam pasirengę. Jei jums nepatinka mokytojo nurodymai, pasakykite jam – bet kuris mokytojas neabejotinai gerbs jūsų norus.

2. Neįdėkite per daug vilčių

Jums nepavyks po kelių jogos užsiėmimų uždėti kojos už galvos, nebent esate šokėjas ar gimnastas. Net jei esate puikus atletas, puikioje formoje.
Jums apskritai gali nepavykti uždėti kojos už galvos niekada, ypač jei joga užsiimate retkarčiais. Pažengusiųjų jogos pozos reikalauja jėgos, lankstumo, balansavimo ir daug metų praktikos.

3. Nekonkuruokite

Vienas naudingiausių jogos principų yra savo kūno pažinojimas ir sprendimų, kurie yra naudingi kūnui, priėmimas. Daugelis jogos traumų įvyksta dėl pastangų atlikti pozas, kurias klasėje atliko pažangesni mokiniai, o žmogaus kūnas dar nėra joms pasiruošęs. Net jeigu mokytojas skatina jus kažką pamėginti, ugdykitės išmintingumą, kad žinotumėt, kada sustoti.

4. Nekonkuruokite su savimi

Kiekviena diena, kiekvienas užsiėmimas kitoks. Svarbiausia – klausykitės savo kūno.Nors ir smagu pamėginti atlikti sudėtingesnes pozas, bet tikrai neverta rizikuoti, jei tuo momentu nesijaučiate pajėgus.

5. Rinkitės į išlyginimą orientuotus kursus

Vienas geriausių būdų norint išvengti traumų, tai pasirinkti jogos stilių, orientuotą į išlyginimą, ypač jei gydotės seną traumą. Kai kurie jogos stiliai, ypatingai greito tempo, dažniausiai vengia kalbėti apie išlyginimą. Aijengar  joga labiausiai orientuota į išlyginimą.

6. Į traumas linkusios sritys

Kaklas, nugaros ir kelių sritys yra labiausiai į traumas linkusios sritys. Taigi, pozas, kurios mankština šias sritis atlikite su atitinkamu atsargumu.

7. Kai blogi dalykai nutinka geriems jogams

Nepaisant jūsų didelio atsargumo, jūs vis tiek galite susižaloti atsitiktinai. Jei taip nutinka, nežiūrėkite į traumą abejingai. Kreipkitės į daktarą ir joga užsiimkite tik tada kai visiškai išgysite. Būtinai pasakykite savo jogos mokytojui apie nesenas savo traumas. Tuomet jis galės apsaugoti jus nuo traumos atsinaujinimo.

Parašykite atsakymą