Visiško atsipalaidavimo padėtis (savasana)

paskelbta: Jogos pozos - asanos | 0

Sanskrito kalba „sava“ reiškia lavoną.
Ši padėtis taip vadinama todėl, kad ją atlikdamas žmogus, visiškai atpalaidavęs savo kūną ir protą, gulėdamas ant nugaros atrodo tarsi lavonas.

Metodas

Visiško atsipalaidavimo padėtis (savasana)

Atsigulkite ant nugaros, rankas padėkite prie šonų, ištieskite ir truputį praskėskite kojas. Užsimerkite, lėtai ir giliai kvėpuokite pilnuoju jogų kvėpavimu. Pradėkite sąmoningai ir palengva atpalaiduoti kiekvieną kūno dalį ir raumenį: kojas, blauzdas, kelius, šlaunis, pilvą, klubus, nugarą, rankas, pečius, kaklą, galvą ir veidą. Įsivaizduokite, kad esate katė, kuri moka atpalaiduoti kiekvieną raumenį. Jums turi atrodyti, kad nebejaučiate kūno.
Pasistenkite pamiršti visus išorinio pasaulio rūpesčius. Tegu galva tampa visiškai tuščia.
Kvėpuokite ritmingai – įkvėpkite ir iškvėpkite per vienodą laiką. Kad galėtumėte visiškai atsipalaiduoti, būtina taisyklingai kvėpuoti. Tik tada, kai dėmesį sutelksite į kvėpavimą, atsipalaiduosite iš tikrųjų. Nustatykite savo individualų ritmą, sutelkite dėmesį į kvėpavimą. Sąmoningai „apmarindamas“, t.y. darydamas nejudrų, savo protą bei kūną ir tinkamai kvėpuodamas žmogus pailsi, nusiramina, sustiprėja.

Terapinis poveikis

Blogos sveikatos priežastis dažnai būna įsitempęs kūnas ir netinkamas kvėpavimas. Ritminis kvėpavimas atliekant visiško atsipalaidavimo padėtį (savasana) labai naudingas visam organizmui, tačiau tik tada, kai ją atlikti tinkamai išmoko instruktorius. Gulėdamas tokioje padėtyje ir ilsėdamasis žmogus atsipalaiduoja nuo bet kokios įtampos, nurimsta jo nervų
sistema, pagerėja kraujotaka.
Po kelių tokio atsipalaidavimo minučių visas organizmas pakraunamas prana, t.y. nauja energija ir gaivinančiąja jėga. Jei pagulėsite tokioje padėtyje ketvirtį valandos, iš kraujo bus pašalintos visos jame susikaupusios nuodingosios medžiagos.
Lonavlos jogos tyrimų institute eksperimentais buvo įrodyta, kad taip atsipalaiduojant galima išgydyti padidėjusį kraujospūdį, nemigą, nervų sutrikimus ir kai kurias depresijos rūšis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.