Atvirkštinė padėtis (viparita karani)

paskelbta: Jogos pozos - asanos | 0

Sanskrito kalba „viparita“ – atvirkščias, o „karani“ – veiksmas. Šis pratimas vadinamas „atvirkštine padėtimi“, nes jį atliekant kojos iškeliamos į viršų ir kūnas atsiduria atvirkštinėje padėtyje

Metodas


Atsigulkite ant nugaros ir įkvėpkite pilnuoju jogų kvėpavimu. Iškvėpkite, pakelkite kojas, paskui pasirėmę rankomis pakelkite klubus. Sulenkite rankas ir jomis suimkite klubus taip, kad kūnas būtų paremtas alkūnėmis, mentikauliais ir galva. Kojas pakelkite nuo žemės 60-70 laipsnių kampu. Kvėpuokite pilvu. Sutelkite dėmesį į skydliaukę. Išbūkite tokioje padėtyje tiek, kiek norite. Paskui lengvai nuleiskite kojas ir grįžę į pradinę padėtį atsipalaiduokite. Pakartokite pratimą du ar tris kartus.

Atsargumo priemonės

Turintieji didelį kraujospūdį turėtų pasitarti su patyrusiu jogos mokytoju. Prieš darant šią asaną reikia visiškai atsipalaiduoti.

Terapinis poveikis

Hatha joga teigia, kad atvirkštinė padėtis yra svarbiausias kūną gaivinantis pratimas. Iš trijų pagrindinių atvirkštinių padėčių: atvirkštinės (viparitakarani), žvakės (sarvangasana) ir stovėsenos ant galvos (sirshasa na), atvirkštinė padėtis yra lengviausia ir taip pat gydo, kaip ir kitos dvi, tik švelniau. Tačiau šiaip ar taip labai patartina daryti atvirkštinę padėtį, nes ją darant kūnas gauna energijos.
Esant tokioje padėtyje kraujas gausiai plūsta į kaklą, gerklę ir galvą, atgaivinami skydliaukė, hipofizė ir smegenų nervų centrai. Atliekant šį pratimą neatsiranda raukšlių ir galima išgydyti gūžį (padidėjusią, išvešėjusią skydliaukę).

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.